چقدر از سریال کبیر به انگلیسی The Great حقیقت دارد؟

مالیژانویه 3, 2022
بازیگر Elle Fanning سریال کبیر The Great

بازیگر Elle Fanning سریال کبیر The Great

برخی از شخصیت‌ها، مانند کاترین یا همسرش، امپراتور پیتر سوم، بر اساس افراد واقعی ساخته شده‌اند، در حالی که برخی دیگر ترکیبی یا کاملاً تخیلی هستند و به شکل‌گیری مجموعه کمک می‌کنند. و در حالی که وقایعی که برای شکل دادن به شوخ طبعی و مبارزه لفظی به کار می روند، ممکن است همان کاری باشد که The Great به بهترین نحو انجام می دهد، در برخی موارد اتفاق می افتد، دقیقاً آنطور که ممکن است مورخان ترجیح می دهند، ارائه نشده اند. در سریالی درباره زنی که حقیقتش عجیب تر از داستان بود، دقیقاً چه چیزی را باید باور کنید؟

حقیقت به بطرز تفکر شخص وابسته است

سریال کبیر elle fanning و nicholas hoult

سریال کبیر elle fanning و nicholas hoult

ماریان مکگوان، تهیه کننده اجرایی، توضیح می دهد: «من فکر می کنم باید به ابتدا برگردید. این در اصل نمایشنامه‌ای بود که تونی مک نامارا [خالق سریال] برای کمپانی تئاتر سیدنی نوشت، زمانی که او چیزی در مورد کاترین کبیر نمی‌دانست جز اینکه او یک اسب را گاییده بود، اما چیزی که او در مورد این ایده دوست داشت این بود که اینجا یک اسب بود. ایده‌آلوژی که کنترل کشوری را در دست گرفت و آن را برای بهتر شدن تغییر داد.»

زمانی که ایده مک نامارا برای یک سریال تلویزیونی اقتباس شد، به طور تصاعدی به مواد بیشتری نسبت به یک نمایش صحنه ای نیاز داشت، که به معنای روی آوردن به کتاب های تاریخی برای الهام گرفتن است. مکگوان توضیح می‌دهد: «در اتاق نویسندگان برای هر دو فصل، ما یک مورخ استخدام کردیم، اما تاریخچه‌ای که به آن علاقه‌مند بودیم این بود که در آن زمان چه چیز دیگری در جهان اتفاق می‌افتاد – او چه ایده‌ها یا شخصیت‌هایی داشت. در سراسر؟ و اگر ما به ضربات گسترده ای که او قدرت را در دست گرفت و سپس مبارزه کرد پایبند بودیم، احساس خوبی داشتیم. می‌توانیم درباره رویدادهای خاصی که رخ داده‌اند تحقیق کنیم و سپس بهترین داستان‌های شخصیت‌محور را در آن‌ها انتخاب کنیم.»

تاریخ در حال رخ دادن است

ال فانینگ و فیبی فاکس در سریال کبیر، که خود را به عنوان یک “داستان گهگاه واقعی”
معرفی می کند.

اگر به دنبال شباهت‌هایی بین کبیر و دنیای واقعی هستید، خود را به دوران واقعی که سریال به تصویر می‌کشد محدود نکنید. در عوض، مکگوان می‌گوید، سریال و نویسندگان آن از سراسر تاریخ جهان الهام می‌گیرند – تا و از جمله دوران مدرن.

نمونه‌هایی از رهبران معاصر که ممکن است کاترین را به ذهن بیاورند (آنطور که سریال او را می‌بیند، یک تازه‌کار که ایده‌هایی را به دنیایی تاریک دیگر آورده است) یا پیتر (یک ظالم با حق) یا می‌توانند به الهام بخشیدن به درام پیچیده جهان کمک کنند کم نیست. اطراف آنها او می‌گوید: «اگر بتوانید بازتابی از آنچه در برنامه در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد بیابید، می‌توانید به گونه‌ای درباره آن نظر دهید که طنین‌انداز باشد.»

اشتراک0

درصورت پخش نشدن ویدیو با فیلترشکن وارد شوید

X